Menu

Czym jest tuleja Taper Lock?

0 Comments

Przekładnie mechaniczne, które budowane są z wykorzystaniem kół zębatych, znajdują swoje zastosowanie w wielu urządzeniach przemysłowych, maszynach rolniczych a także środkach transportu. Dobrze jest mieć świadomość jakich elementów można spodziewać się w przypadku tych urządzeń gdyby zaszła potrzeba ich wymiany.

Koła zębate z piastą – Taper Lock

Wraz z postępem technologicznym i powstawaniem nowszych i unowocześnionych rodzajów silników i maszyn zaczęły pojawiać się ulepszone oraz bardziej dopasowane do warunków, w których będą eksploatowane, rodzaje kół zębatych. W związku z tym, że przekładnie mechaniczne muszą być konstrukcją dobrego projektu i idealnie dopasowaną na potrzeby długowieczności i jak najlepszych osiągnięć producenci zaczęli wyprzedzać się w tworzeniu coraz to skuteczniejszych rozwiązań przykładem czego może być Taper Lock.

Piasta pośrednia Taper Lock

Taper Lock to piastowe koło zębate pośrednie, które składa się z koła oraz pierścieni. Głównym zadaniem tego elementu jest umożliwienie użytkownikowi na szybki montaż podzespołów napędowych. Nazwa piasta pośrednicząca wzięła się stąd, że Taper Lock umożliwia zbudowanie konstrukcji łączącej koła zębate klinowe, płaskie a także łańcuchowe i wielorowkowych. Do zalet wykorzystywania piasty pośredniej Taper Lock można zaliczyć:
– łatwy montaż oraz demontaż,
– spełnianie norm DIN i UNI,
– wytrzymałość na wysokie temperatury (aż do 180 stopni),
– dowolność w wyborze rozmiaru.

Zastosowanie piasty Taper Lock

Taper Lock, podobnie jak inne rodzaje kół zębatych, spotykane są w układach napędowych oraz hamulcowych różnych pojazdów, wykorzystywane są też jako elementy maszyn rolniczych i urządzeń przemysłowych. W zależności od miejsca wykorzystania piasty Taper Lock mają różne parametry dlatego warto jest skonsultować wybór określonych kół zębatych ze specjalistą PolMech, z którego ofertą możesz zapoznać się na stronie http://www.kolalancuchowe24.pl/.